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Unité de recherche
OFROU RPT
Numéro de projet
VPT_20_05C_01
Titre du projet
Approches durables pour la planification de parking
Titre du projet anglais
Sustainable approaches for parking planning

Textes relatifs à ce projet

 AllemandFrançaisItalienAnglais
Mots-clé
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Description succincte
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Objectifs du projet
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Publications / Résultats
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Textes saisis


CatégorieTexte
Mots-clé
(Allemand)
Abstimmung Siedlung/Verkehr, Parkraumplanung,  Parkraumverordnung, nachhaltige Mobilität
Mots-clé
(Anglais)
Coordination settlement / traffic; parking planning, parking policy, sustainable mobility
Description succincte
(Allemand)
1. Problembeschreibung: Aufgrund der bestehenden Parkraumverordnungen sind bei Parkplätzen für die Wohnnutzung Leerstände zu verzeichnen. Gleichzeitig übersteigt die Nachfrage das Angebot  bei öffentlichen Parkplätzen wodurch Suchverkehr entsteht. Obschon räumliche Qualitäten wie Dichte und ÖV-Erreichbarkeit den PW-Besitz und somit den Parkplatzbedarf beeinflussen, sehen viele Parkraumverordnungen keine räumliche Differenzierung vor.
2. Handlungsbedarf: Analyse und graphische Darstellung der Wechselwirkung zwischen Raumqualitäten und Parkplatzbedarf. Beschreibung des Entscheidungsverhaltens bezüglich der Parkierung bei Änderungen des Angebots bei öffentlichen Parkplätzen. Ableiten zukunftsgerichteter Konzepte der Parkraumplanung.
3. Vorgehen/Schwerpunkte: a) Literaturstudium b) Abschätzen des Potenzials von Mehrfachbelegungen bei Parkplätzen für die Wohnnutzung c) Erstellen eines Datenatlas zur Darstellung der Wechselwirkung zwischen Raumqualitäten und Parkplatzbedarf d) Durchführung und Auswertung je einer revealed und stated preference Befragung zur Wirkung von Angebotsveränderungen bei öffentlichen Parkplätzen auf die Nachfrage privater Parkplätze e) Entwicklung zukunftsgerichteter Konzepte der Parkraumplanung und Erstellung zweier Merkblätter für Städte resp. Gemeinden.
4. Nutzen: Versachlichung des politischen Prozesses zur Festlegung von Parkraumverordnungen. Aufzeigen von Potenzialen und Wirkungen bei Veränderung der Bewirtschaftung öffentlichen Parkplätze für die Wohnnutzung.
Description succincte
(Anglais)
1. Description of the problem: Given the existing parking regulations, vacancies have been recorded for parking spaces for residential use. At the same time, the demand exceeds the supply of public parking spaces, resulting in search traffic. Although spatial qualities such as density and public transport accessibility influence car ownership and thus parking space requirements, many parking regulations do not account for spatial differences.
2. Need for action: Analysis of the interaction between spatial qualities and parking space requirements. Description of the choice behaviour regarding parking in case of changes in the supply of public parking spaces. Development of future-oriented concepts of parking space planning for sustainable mobility.
3. Approach / priorities: a) Literature review b) Estimating the potential for multiple occupancy of parking spaces for residential use c) Prototyping of a digital data atlas that illustrates the demand for parking space for residential use. d) Conducting and evaluating a revealed and a stated preference survey on the effect of changes in the supply of public parking spaces e) Development of future-oriented concepts for parking space planning and preparation of two information sheets for cities and municipalities.
4. Benefits: Improvement of the debate when reviewing parking regulations. Identification of potentials and effects of changes in the management of public parking spaces for residential use.
Objectifs du projet
(Allemand)
• Sammlung von Best-Practice-Beispielen der Parkraumplanung für verschiedene Raumtypen und Planungskonzepte
• Grafische Darstellungen zur Beschreibung der Wechselwirkungen zwischen Parkplatzverfügbarkeit und Mobilitätsverhalten
• Prototyp eines digitalen Datenatlas zur Parkplatznachfrage bei Wohnnutzungen.
• Durchführung und Auswertung je einer revealed und stated preference Befragung zur Wirkung von Angebotsveränderungen bei öffentlichen Parkplätzen auf die Nachfrage privater Parkplätze
•  Erstellen von zwei Merkblättern mit Planungskonzepten für Städte resp. Gemeinden
Objectifs du projet
(Anglais)
• Collection of best practice in parking policy for different spatial types and planning approaches
• Graphs to describe the interactions between parking space availability and mobility behaviour 
• Prototype of a digital data atlas on the demand for parking space for residential use. 
• Conducting and evaluating a revealed and a stated preference survey on the effect of changes in the supply of public parking spaces on the demand for private parking spaces. 
• Creation of two information sheets with parking planning concepts for cities and municipalities
Publications / Résultats
(Allemand)
Documents annexés
No du rapport
(Allemand)
1769