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Titel
Unité de recherche
OFROU RPT
Numéro de projet
VPT_20_04C_01
Titre du projet
Dossier de recherche Qualités de desserte globales - sous-projet transport individuel motorisé
Titre du projet anglais
Research package Integrated Traffic Coverage Quality - sub-project motorised private transport
Données de base
Textes
Participants
Projets afférents
Catégories
Titel
Textes relatifs à ce projet
Allemand
Français
Italien
Anglais
Mots-clé
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Description succincte
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Objectifs du projet
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Textes saisis
Catégorie
Texte
Mots-clé
(Allemand)
Nachhaltige Mobilität; Gesamtverkehr; Abstimmung Siedlung/Verkehr; Erschliessungsqualität; Motorisierter Individualverkehr
Mots-clé
(Anglais)
Sustainable mobility; Total traffic; Vote settlement / traffic; Urbanization quality; Motorized individual traffic
Description succincte
(Allemand)
1. Problembeschreibung: Zur Beschreibung von Erschliessungsqualitäten gibt es bisher verschiedene verkehrsmittelbezogene Grundlagen. Mit dem Forschungsauftrag VSS 2011/106 wurden erstmals Grundsätze für eine gesamtverkehrlich einheitliche Bestimmung der Erschliessungsgüte definiert. Die konkrete Operationalisierung je Verkehrsträger konnte in dieser Forschung noch nicht vertieft werden. Mit dem Forschungspaket "Gesamtverkehrliche Erschliessungsqualitäten – Detailnormen" wird diese Lücke geschlossen und die Detailnormen werden entwickelt.
2. Handlungsbedarf: Es ist eine Methodik für eine flächendeckende Bestimmung der Erschliessungsqualitäten mit dem motorisierten Individualverkehr zu entwickeln. Die Methodik soll sowohl quantitative als auch qualitative Indikatoren berücksichtigen und mit möglichst allgemein zugänglichen Daten anwendbar sein. Die Abstimmung mit den übrigen verkehrsträger-bezogenen Detailnormen erfolgt über den Forschungsauftrag "Koordination und gesamtverkehrliche Anwendung".
3. Grundlagen: a) Zusammentragen bestehender Normen und Leitfäden, b) mobilitäts- und raumbezogene Daten (Mikrozensus, Parameterschätzungen Verkehrsmodelle, Strukturdaten zur Raumnutzung).
4. Vorgehen/Schwerpunkte: a) Methodik Kapazitätsindex (u.a. Parametrisierung Vorschlag Grundlagenbericht, Prüfung Alternativen), b) qualitative Erschliessungskriterien (u.a. Umsetzung, Wertegerüste), c) Detailnorm (Vernehmlassungsentwurf) und technischer Bericht
5. Nutzen: Die zu erarbeitende Detailnorm dient als wichtiges Instrument für verschiedene verkehrs- und raumplanerische Fragestellungen.
Description succincte
(Anglais)
1. Description of the problem: For the description of accessibility qualities there are so far different traffic-related bases. With the research project VSS 2011/106, for the first time principles were defined for a uniform traffic quality determination of the quality of accessibility. The concrete operationalization per mode of transport could not be deepened in this research yet. This gap is closed and the detailed standards are being developed with the research package "Total Accessibility - Detailed
2. Need for action: It is necessary to develop a methodology for a nationwide determination of the accessibility qualities of
motorized individual traffic. The methodology should take into account both quantitative and qualitative indicators and be applicable to the most accessible data possible. The coordination with the other mode-specific detail standards is carried out via the research mandate "Coordination and overall application".
3. Basics: a) gathering of existing standards and guidelines, b) mobility and spatial data (microcensus, parameter estimates of transport
models, structural data on land use).
4. Approach / priorities: a) methodology capacity index (including parameterisation of proposal, basic report, testing alternatives),
b) Qualitative access criteria (including implementation, scores), c) Detailed standard (consultation draft) and technical report
5. Benefits: The detailed standard serve as an important instrument for various traffic and spatial planning issues.
Objectifs du projet
(Allemand)
Erstellen eines Forschungs- und Normierungsprojektes zur Erschliessungsqualität des motorisierten Individualverkehrs mit folgendem Inhalt:
- Definition einer praxistauglichen Methodik zur Bestimmung der Erschliessungsgüten mit dem motorisierten Individualverkehr unter Anwendung von qualitativen und quantitativen Indikatoren
- Erarbeitung einer quantitativen Methodik zum Kapazitätsindex
- Überführung der Methodik in eine Norm als Teil des Normenpakets "Gesamtverkehrliche Erschliessungsqualitäten – Detailnormen"
Objectifs du projet
(Anglais)
Creation of a research and standardization project on the quality of accessibility of motorized individual traffic with
the following content:
-Definition of a practicable methodology for determining the quality of access to motorized individual traffic using
qualitative and quantitative indicators
- Development of a quantitative methodology for capacity index
- Transfer of the methodology in one standards as part of the package of standards "Total transport quality -
Detailed standard"
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