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Research unit
FEDRO RBT
Project number
VSS2019/126
Project title
Traffic data logging by detectors used for traffic light control

Texts for this project

 GermanFrenchItalianEnglish
Key words
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Short description
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Project aims
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Berichtsnummer
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Inserted texts


CategoryText
Key words
(German)
Verkehrsdatenerfassung, VDE, Lichtsignalanlagen, LSA, Verkehrsfluss, Induktionsschleifen
Key words
(English)
Traffic data logging, traffic counters, traffic lights, traffic flow, loop coil detectors
Short description
(German)

Aktuell nutzen viele Kantone die Daten/Sensoren von Lichtsignalanlagen auch zur Verkehrsdatenerfassung. Das Vorgehen, die Auswertung und die Aussagen zum Verkehrsfluss werden aufgrund fehlender Grundlagen individuell und willkürlich gemacht.

Es stellen sich folgende Fragen:
- Welche Detektoren, Sensoren eignen sich unter welchen Bedingungen am besten für die Verkehrsdatenerfassung an LSA's?
- Welches Datenformat wird heute für die Kommunikation von Verkehrsdaten eingesetzt, welches eignet sich am besten?
- Wie ist die Qualität dieser Daten, verglichen mit klassischen, ausschliesslich für die VDE konzipierten Messstellen?
- Wie können diese Daten, kombiniert mit den explizit erfassten Verkehrsdaten, ein höheres Qualitätsniveau als heute erreichen?

Vorgehen und Methodik (Auszug)
- Plausibilisierung von Einzeldetektoren: dazu werden stichprobenartige Zählungen als Referenz durchgeführt.
- Füllen von Messlücken: Messlücken werden durch Ersatzdetektoren oder errechnete Ersatzwerte ergänzt.
- Zusätzliche Messgrössen durch Doppelschleifen: Das Erkennen von Fahrzeugklassen wird mit Beobachtungen vor Ort überprüft.
- Bestimmung von Fahrzeiten: Fahrzeiten werden berechnet.
- Erweiterung auf andere Verkehrsträger: Die Erkenntnisse MIV werden auch auf andere Verkehrsträger erweitert und überprüft.

Short description
(English)

Currently, many cantons also use the data/sensors of traffic control systems for traffic count data acquisition. The procedure, the evaluation and the statements about the traffic flow are made individually and arbitrarily due to missing bases.

The following questions arise:
- Which detectors and sensors are best suited for traffic data acquisition at controlled intersections under which conditions?
- What data format is used today for the exchange of traffic data, which one is best suited?
- What is the quality of this data compared to classical measuring points designed exclusively for traffic counting?
- How can this data, combined with the explicitly recorded traffic data, achieve a higher quality level than today?

Procedure and methodology (excerpt)
- Plausibility check of individual detectors: random counts are carried out as a reference.
- Filling of measurement gaps: Measurement gaps are supplemented by replacement detectors or calculated replacement values.
- Additional measured variables by double loops: The recognition of vehicle classes is checked with on-site observations.
- Determination of driving times: Driving times are calculated.
- Extension to other modes of transport: The findings for motorized traffic are extended to other modes of transport and verified.

Project aims
(German)

1. Erarbeitung der Grundlage zur Erstellung einer Norm für die Erfassung von statistischen und/oder dynamischen Verkehrsdaten bei LSA mit Hilfe der unterschiedlichen Detektoren zur Steuerung von Lichtsignalanlagen.

2. Aussagen über die Qualität dieser Daten zur Verkehrsdatenerfassung.

3. Empfehlungen, Vorgaben eines Protokolls für den Austausch solcher Verkehrsdaten.

Project aims
(English)

1. Elaboration of the base for a standardization for collecting statistical and / or dynamic traffic data around controlled intersections with the help of different detectors used for controlling the traffic lights.

2. Findings about the quality of such data for traffic data collection.

3. Recommendations, specifications of a protocol for the exchange of such traffic count data.

Berichtsnummer
(German)
1701