ServicenavigationHauptnavigationTrailKarteikarten


Forschungsstelle
BAV
Projektnummer
054
Projekttitel
Nutzung Bremsenergie / Wechselrichter Bavaria

Texte zu diesem Projekt

 DeutschFranzösischItalienischEnglisch
Kurzbeschreibung
Anzeigen
-
-
-
Projektziele
Anzeigen
-
-
-
Abstract
-
Anzeigen
-
Anzeigen

Erfasste Texte


KategorieText
Kurzbeschreibung
(Deutsch)
Zugehörige Dokumente
Projektziele
(Deutsch)
- Wirtschaftliche und netzverträgliche Nutzung der Bremsenergie im Gleichstromnetz

- Energieeinsparung auf der Strecke St.Gallen-Trogen der Appenzeller Bahnen

- Verifizierung Berechnungsmodelle zur Prognose der Rückspeiseenergie

- Untersuchung und Optimierung der Regelparameter des Wechselrichters
Abstract
(Englisch)
Implementing the project is expected to reduce the amount of energy required each year to supply traction current to Appenzeller Bahnen’s TB line by 20–25%.

The chart below shows the energy consumption calculated for the existing traction current supply, if using the Bavaria inverter (WR) and if using an energy storage system (ES) at the Landscheide site.

The project is designed to provide new insights into the network compatibility of inverter systems for using braking energy in medium-voltage networks. The characteristic curves and algorithms for feeding braking energy back into the upstream medium-voltage network during operation are to be analysed and optimised.
Abstract
(Französisch)
La réalisation de ce projet permet de s’attendre à une économie de 20 à 25% de l’énergie annuelle nécessaire pour l’alimentation de la ligne TB des Appenzeller Bahnen.

Le diagramme ci-après représente la consommation énergétique calculée pour l’alimentation actuelle en courant de traction, avec l’onduleur (WR) Bavaria ainsi qu’en cas d’utilisation d’un accumulateur d’énergie (ES) à Landscheide.

Ce projet doit fournir des informations sur la compatibilité des onduleurs avec le réseau à moyenne tension pour l’utilisation de l’énergie de freinage. Il doit aussi servir à analyser et à optimiser en service les courbes de réglage et les algorithmes de récupération de l’énergie de freinage dans le réseau à moyenne tension.