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Research unit
FEDRO RBT
Project number
VSS2015/611
Project title
Influence de l’accessibilité par les transports publics et les modes doux sur le besoin en cases de stationnement

Texts for this project

 GermanFrenchItalianEnglish
Key words
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Short description
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Project aims
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Berichtsnummer
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Inserted texts


CategoryText
Key words
(German)
Erreichbarkeit, Verkehrsmittel, Parkfelder-Bedarf
Key words
(English)
Accessibility, Transport Mode, Parking Demand
Short description
(German)
Für eine schweizweit repräsentative Auswahl von Testflächen mit Arbeitsplatz-, Einkaufs- und Freizeitangeboten werden der Modal Split des Zielverkehrs und deren Erreichbarkeit mit den verschiedenen Verkehrsmitteln erhoben. Der Zielverkehr wird mit dem auf MATSim basierenden Schweizerischen Mobilitätsmodell generiert und anhand der Daten des Mikrozensus Mobilität und Verkehr 2010 validiert. Für die Messung der Erreichbarkeit der Testflächen werden geeignete Masse gewählt. Mit statistischen Methoden werden getrennt für die einzelnen Wegezwecke und räumlichen Kontexte Modellansätze zur Erklärung des Einflusses der Erreichbarkeit mit den verschiedenen Verkehrsmitteln und dem Modal Split des Zielverkehrs geschätzt und hinsichtlich praktischer Anwendbarkeit beurteilt. Auf der Basis des besten Ansatzes wird ein einfach handhabbares Verfahren entwickelt mit welchem der Parkfelder-Bedarf für eine gegebene Situation zuverlässig ermittelt werden kann und welches in die zu revidierende VSS-Norm SN 640 281 integriert werden kann.
Short description
(English)
For a selection of test areas representative for land use such as employment, shopping and leisure in Switzerland the attracted trips by foot, bicycle, public and motorized private transport as well as their accessibility by the different modes are analyzed. A mobilitymodel covering all Switzerland, which is based on MATSim, will be used to derive the attracted trips and different accessibility measures for each test area. The output of the model will be validated using data from the Swiss Census on Mobility and Transport. For the different area types and trip purposes models will be estimated which explain the influence of accessibility on the modal split of the trips attracted. The estimated models are evaluated and the best is chosen, taking into account their ease of use in practical applications. These models will be used to establish procedures for the derivation of parking demand as a function of accessibility by the different modes. Proposals for the implementation of these procedures in the VSS-Standard SN 640 281, which will enhancement its applicability, are provided in the final report.
Project aims
(German)
Ziel der beantragten Forschungsarbeit ist es, mit einer empirischen Studie den Einfluss der Erreichbarkeit eines Zielortes  zu Fuss, mit dem Velo und mit dem ÖV auf den Modal Split des Zielverkehrs und damit auf den Parkfelder-Bedarf zu bestimmen. Auf der Basis der Ergebnisse dieser empirischen Studie soll ein praxistaugliches Verfahren zur Berücksichtigung des Einflusses der Erreichbarkeit auf den Parkfelder-Bedarf, welches in die zu revidierende VSS-Norm SN 640 281 integriert werden kann, entwickelt werden.
Project aims
(English)
The research project aims at deriving the influence of the accessibility by the different transport modes on the parking demand at a destination with land uses such as employment, shopping or leisure. Based on empirical studies, an easily applicable procedure for estimating the parking demand at a location, taking its accessibility by the different modes into account, shall be developed. This  procedure shall be integrated into the  VSS-Standard SN 640 281 to make it better usable in practice.
Berichtsnummer
(German)
1621