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Research unit
FEDRO RBT
Project number
SVI2002/002
Project title
Methods for measuring and evaluating the reliability of traffic systems

Texts for this project

 GermanFrenchItalianEnglish
Key words
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Short description
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Project description
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Methods
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Special tools and infrastructure
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Overview of own research activities
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Project aims
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Research agenda
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Abstract
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Transfer and application
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Berichtsnummer
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Literature
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Inserted texts


CategoryText
Key words
(German)
Zuverlässigkeit, Kosten-Nutzen-Analyse, Wahrscheinlichkeitstheorie, Stated-Preference/Response-Befragungen
Key words
(English)
Reliability, Cost-Benefit-Analysis, Probability Theory, Stated-Preference/Response surveys
Short description
(German)
Eine Vorstudie hat gezeigt, dass in der Schweiz eine substanzielle Zahlungsbereitschaft für eine Verbesserung der Zuverlässigkeit besteht. Entsprechende Nutzen sind in Bewertungen zu berücksichtigen. Im Rahmen der Forschungsarbeit wird eine Handlungsanleitung zur Ermittlung der massnahmenbedingten Veränderung der Zuverlässigkeit und deren Bewertung erarbeitet. Die Forschungsarbeit wird
- die Zahlungsbereitschaft für Verbesserungen der Zuverlässigkeit mittels Stated-Response-Verfahren
ermittelt,
- die Wahrscheinlichkeitsverteilung von Reisezeiten für einzelne Netzteile und für Gesamtreisezeiten
bestimmen und
- Vorschläge zu einfach zu gebrauchenden Bewertungstafeln für den Einsatz in der verkehrsplanerischen Praxis machen.
Die Ergebnisse sind differenziert nach Streckenverlauf bzw. Netzeigenschaften und Massnahmenarten.
Die Verfahrensanleitung dient als Detailnorm für die in Bearbeitung befindliche Kopfnorm Kosten-Nutzen-Analyse.
Short description
(English)
In Switzerland exist a substantiell willingness to pay for increases in the reliability of transport systems. These benefits have to take into account in evaluations. This study is looking for a procedure to describe and to measure the benefits of reliability improving projects and how to evaluate them. This research work will focus on
- the willingness-to-pay for increasing reliability by stated response surveys
- the probability distributions of travel time for single links and for the journey from door to door and
- makes recommendations for approximations, including easy to handle tables, which should be used in daily traffic planing.
The results are differented by trip route/net characteristic and the kind of measures undertaken.
The developed procedure can be used as a detailed norm for the generell Cost-Benefit-Analysis-Norm (work in progress).
Project description
(German)
vgl. Beilage 1 zum Forschungsgesuch, Kapitel 1, 3 und 6
Methods
(German)
1. Systemabgrenzung
2. Ermittlung von Wahrscheinlichkeitsverteilungen und -funktionen für Etappen/Wege
3. Modell zur Ermittlung der Auswirkungen von Massnahmen
4. Befragungen zur Ermittlung Zahlungsbereitschaften
vgl. im Detail Beilage 1 zum Forschungsgesuch
Special tools and infrastructure
(German)
Keine
Overview of own research activities
(German)
vgl. Beilage 1 zum Forschungsgesuch, Kapitel 2 und 16
Project aims
(German)
Erstellung einer Handlungsempfehlung zur Bewertung von Massnahmen auf Schiene und Strasse hinsichtlich einer Veränderung der Zuverlässigkeit
- Entwicklung eines Verfahrens zur Ermittlung der massnahmenbedingten Veränderung der Zuverlässigkeit
- Bewertung der Zuverlässigkeit.
Project aims
(English)
Developing recommonded methods to evaluate measures on road and rail concerning differences in reliability:
- Developing a way to measure differences in reliability by measures
- Evaluation of better reliability
Research agenda
(German)
vgl. Beilage 1 zum Forschungsgesuch, Kapitel 3 bis 5
Abstract
(German)
.
Transfer and application
(German)
Ergebnis ist eine für die verkehrsplanerische Praxis anwendbare Handlungsempfehlung zur Ermittlung der massnahmenbedingten Veränderung der Zuverlässigkeit und deren Bewertung im Rahmen von Nutzen-Kosten-Untersuchungen
vgl. Beilage 1 zum Forschungsgesuch, Kapitel 6
Berichtsnummer
(German)
1176
Literature
(German)
vgl. Beilage 1 zum Forschungsgesuch, Kapitel 2 und Anhang A1