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Titel
Unité de recherche
PCRD EU
Numéro de projet
00.0481
Titre du projet
APOLISS: Applications of lightweight sandwich sheets
Titre du projet anglais
APOLISS: Applications of lightweight sandwich sheets
Données de base
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Textes relatifs à ce projet
Allemand
Français
Italien
Anglais
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Autre Numéro de projet
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Programme de recherche
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Partenaires et organisations internationales
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Résumé des résultats (Abstract)
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Références bases de données
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Textes saisis
Catégorie
Texte
Mots-clé
(Anglais)
Contribution to environmental-friendly and fuel efficient vehicles; Saving of ressources;
Environmental Protection; Safety; Transport
Autre Numéro de projet
(Anglais)
EU project number: G3RD-2000-00303
Programme de recherche
(Anglais)
EU-programme: 5. Frame Research Programme - 1.3.3 Land transport and marine technologies
Description succincte
(Anglais)
See abstract
Partenaires et organisations internationales
(Anglais)
Coordinator: Ford Forschungszentrum Aachen GmbH (D)
Résumé des résultats (Abstract)
(Anglais)
Lightweight materials are a key means to reduce fuel consumption & CO2 emissions. One of the most promising materials are lightweight sandwich sheets which have not been extensively used in vehicle industry, because sufficient methods for mass production have not been developed. Expected results of the project research are advanced lightweight body concepts utilising the potential of sandwich sheets and the related manufacturing and joining technologies applicable for mass production. With an expected weight reduction of 50% in replaced parts major vehicle components can be downsized and this leads to further weight reduction. It is expected to introduce sandwich sheets into production vehicles 1-3 years after the project. The findings will also extend the application of lightweight sandwich sheets in other areas.
Références bases de données
(Anglais)
Swiss Database: Euro-DB of the
State Secretariat for Education and Research
Hallwylstrasse 4
CH-3003 Berne, Switzerland
Tel. +41 31 322 74 82
Swiss Project-Number: 00.0481
SEFRI
- Einsteinstrasse 2 - 3003 Berne -
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