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Titel
Unité de recherche
PCRD EU
Numéro de projet
99.0873
Titre du projet
OMIARD: Organic marketing initiatives and rural development
Titre du projet anglais
OMIARD: Organic marketing initiatives and rural development
Données de base
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Participants
Titel
Textes relatifs à ce projet
Allemand
Français
Italien
Anglais
Mots-clé
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Autre Numéro de projet
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Programme de recherche
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Description succincte
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Partenaires et organisations internationales
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Résumé des résultats (Abstract)
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Références bases de données
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Textes saisis
Catégorie
Texte
Mots-clé
(Allemand)
Biomarkt; Marktinitiativen; ländliche Entwicklung;
Agriculture; Economic Aspects; Environmental Protection; Life Sciences; Resources of the Sea; Fisheries
Autre Numéro de projet
(Anglais)
EU project number: QLRT-1999-311124
Programme de recherche
(Anglais)
EU-programme: 5. Frame Research Programme - 1.1.5 Sustainable agriculture, fisheries and forestry
Description succincte
(Allemand)
Siehe Abstract
Autres indications
(Anglais)
Full name of research-institution/enterprise:
Forschungsinstitut für biologischen Landbau FiBL
Partenaires et organisations internationales
(Allemand)
Coordinator: University of Wales, Aberystwyth (UK)
Résumé des résultats (Abstract)
(Allemand)
Organic Marketing Initiatives (OMIs) will be examined, at increasing levels of complexity, to determine guidelines for existing and potential OMIs, and related actors, for the development of successful marketing strategies. This will involve investigation of the performance of the OMIs themselves, their interaction with the communities and overall environment of the regions in which they are located, and the evolving nature of consumer demand. Through this investigation of the role of intermediary market structures and the specific contexts in which they operate, potential improvements in regulatory structure, policy support and dissemination of good practice will be examined to determine whether developments so far can b e extended and improved. This will improve the capacity of organic farming to generate positive social and environmental effects in peripheral, disadvantaged regions of Europe.
Références bases de données
(Anglais)
Swiss Database: Euro-DB of the
State Secretariat for Education and Research
Hallwylstrasse 4
CH-3003 Berne, Switzerland
Tel. +41 31 322 74 82
Swiss Project-Number: 99.0873
SEFRI
- Einsteinstrasse 2 - 3003 Berne -
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