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Titel
Unité de recherche
PCRD EU
Numéro de projet
00.0628
Titre du projet
SPACE: Whole space combustion for diesel light duty vehicles
Titre du projet anglais
SPACE: Whole space combustion for diesel light duty vehicles
Données de base
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Textes relatifs à ce projet
Allemand
Français
Italien
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Autre Numéro de projet
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Programme de recherche
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Partenaires et organisations internationales
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Résumé des résultats (Abstract)
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Références bases de données
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Textes saisis
Catégorie
Texte
Mots-clé
(Anglais)
Engines; diesel combustion; homogeneous combustion; ultra low emissions; engine management; Environmental Protection; Safety; Transport
Autre Numéro de projet
(Anglais)
EU project number: G3RD-2000-00255
Programme de recherche
(Anglais)
EU-programme: 5. Frame Research Programme - 1.3.3 Land transport and marine technologies
Description succincte
(Anglais)
See abstract
Partenaires et organisations internationales
(Anglais)
Coordinator: Institut français du pétrole (F)
Résumé des résultats (Abstract)
(Anglais)
The aim of SPACE LIGHT is the RTD of a new homogenous combustion process (HCCI) for passenger cars diesel engine. The innovative combination of several engine and injection technologies will be investigated and implemented on single-cylinder engine concepts up to final economic and technical assessment of the in-vehicle on the road potential. The main technical objectives are to meet EURO 4 emissions limits without fuel sensitive after treatment for NOx and/or particulates while maintaining low well to wheel CO2 emissions advantage of the best state o f the art diesel engines. The main tasks will start from research study of HCCI combustion specifications before to perform design analysis, manufacturing, and development testing and final technical/economic assessment of the selected engine concepts. The undertaking of these tasks will rely on the combined multidisciplinary expertise of partners from 4 member states and one associated member state.
Références bases de données
(Anglais)
Swiss Database: Euro-DB of the
State Secretariat for Education and Research
Hallwylstrasse 4
CH-3003 Berne, Switzerland
Tel. +41 31 322 74 82
Swiss Project-Number: 00.0628
SEFRI
- Einsteinstrasse 2 - 3003 Berne -
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